top of page
Search
emiliehoye

Gi kundene dine en god totalopplevelse på nettsidene dine!

Din nettside er en god mulighet for deg å presentere selskapet ditt akkurat slik som du ønsker, og samtidig få en tilknytning til kundene dine. Det er her kundene dine går for informasjon, hjelpende innhold og for å kjøpe tjenestene eller produktene dine.




Det å tenke på kundene sin opplevelse og erfaring når du lager nettsiden din kan være en stor hjelp for de, men også deg selv. Du kan hjelpe de med å finne det de leter etter kjappere, overbevise de om at din nettside er svaret på deres problem og kanskje også sørge for at de kommer tilbake - ved å for eksempel spørre de om å registrere seg for ditt nyhetsbrev. Videre, ved å analysere besøk på nettsiden din, så vil du se hvor de klikker seg inn og hvor lang tid de bruker på en side.


Om du ser at kundene klikker seg fort ut av nettsiden (at de forlater nettsiden uten klikk på andre sider) eller bruker mindre enn 30 sekunder på en sid,e så bør du kanskje vurdere å oppgradere og gjøre noe med nettsiden din. Da finner de kanskje ikke det de leter etter. Eller, det kan være at de fant akkurat de ledet etter - fikk svar, og så klikket seg ut igjen. Men det vet du ikke før du går mer i dybden på hva tall og analyse sier deg!


“Thinking about user experience when you're putting your site together means you can help visitors find which product is right for them”


Sørg for en god brukeropplevelse:


  • Oppdater siden din regelmessig

  • Sjekk hvor fort nettsiden din responderer - dette kan du gjøre HER

  • Sjekk at sidene dine laster opp raskt - hvert sekund gjelder for å holde oppmerksomheten og nysgjerrigheten til kunden. Det er bedre å ha et lettere design for at sidene skal laste opp raskere

  • Flere og flere bruker telefonen i disse dager så sørg for at nettsiden din har en optimalisert mobilversjon. For mange er dette faktisk viktigste å ta hensyn til!

  • Oppfordre til handling - spør de om å registrere seg på nyhetsbrev, ha kjøpsknapper lett tilgjengelig og sørg for å ha et design som appellerer til kundene.


Det er viktig å ikke fylle nettsidene med mange pop-ups vinduer eller andre elementer som gjør det vanskelig for kundene å nå frem til det de ønsker. De fleste nettsidene med høy trafikk og god brukererfaing har gjerne et enkelt, oversiktlig og innbydende design.


Dersom du lurer på hvordan du skal analysere dine sider, så ta gjerne kontakt!



-Frk Hjortland


8 views0 comments

Comentários


bottom of page