top of page
Search
  • Writer's pictureFrk Hjortland

Utvikling av ny logo - Prosessen

Updated: Mar 3, 2021

Det å få oppdraget å lage en ny logo for en kunde er et ærefullt oppdrag. Ærefullt fordi kundene som oftest legger masse følelser og identitet i det som skal være deres signatur utad.




Oppdraget


Vigdis tok kontakt med meg i fjor da hun ønsket å fornye logoen sin. Hun hadde tenkt på dette en stund og når hun spurte om jeg ville lage den for henne, så sa jeg selvsagt ja til det. Sant skal sies, jeg kjenner Vigdis litt fra før, slik at jeg vet hva hun står for og hvem hun er.


Jeg hadde også opplevd å få behandling hos Vigdis, slik at jeg visste både litt hvem hun var som behandler, hva hun leverer og hva man som kunde opplever og får når man besøker Helhetlig Fokus.


Vi har ikke jobbet med logoen siden i fjor altså, men mye skjedde rundt juletider, så selve jobben ble ikke igangsatt før starten av året i år.



Arbeidet med logo for Helhetlig Fokus


I starten på prosessen så stilte jeg en del spørsmål for å finne ut hvem er egentlig Helthetlig Fokus (og Vigdis), hva er viktig for henne, hvilke verdier har hun og hva ønsker hun at logoen skal få frem/ symbolisere.


Vigdis hadde gjort et godt grunnarbeid i forkant, slik at hun visste litt hva hun både ønsket og så for seg. Hun hadde klare tanker på hva som var viktig og hva hun ville få frem.


Hun ville gjerne få frem bl.a.:

- Vekst og utvikling

- Hun ville gjerne ha hjertet med videre fra forrige logo

- Det å være jordet



Symbolikken


I logoen til Helhetlig Fokus har jeg hatt fokus (;) på å få frem de egenskapene og elementene som var ønsket:


Treet - symboliserer vekst og det å være jordet

Hjertet - hjertet er i senter - både i senter av emblemet og i treet/ damen

Hånden - hånden er med fordi Vigdis jobber med hendene, gir sine kunder en hjelpende hånd og skaper vekst og utvikling gjennom hendene sine

Ringene - Ringene rundt er ment for å symbolisere ringvirkninger og helhet. At når man velger å ha fokus på vekst og det å være jordet, så gir det ringvirkninger og det skaper en helhet.

Vigdis ønsket både en stående variant og en liggende, i såkalt positiv og negativ. Slik at over her ser man den liggende varianten av logoen i sort.



Dersom du lurer på om jeg kan hjelpe deg med merkevarebygging, markedsføring eller andre ting, så ta kontakt, så tar vi en prat.


Gleder meg til å høre fra deg!





97 views

Recent Posts

See All
bottom of page